Применoм следећих препорука у здравствено васпитном раду у школи обезбеђујете да ваша настојања у превенцији употребе дувана буду успешна:
НЕ ТРЕБА ПОПОВАТИ ВЕЋ СТИМУЛИСАТИ!
ИМАЈТЕ У ВИДУ ДА НИКАДА НЕ НАМЕЋЕТЕ СВОЈЕ МИШЉЕЊЕ ИЛИ БУДЕТЕ ДИРЕКТИВНИ! ОДЛУКУ ЋЕ ИПАК ДОНЕТИ САМ УЧЕНИК!
ПАЖЉИВО СЛУШАЈТЕ УЧЕНИКЕ ДА БИСТЕ РАЗУМЕЛИ ПРОБЛЕМ. ТАКО ЋЕТЕ БИТИ У МОГУЋНОСТИ ДА ПОНУДИТЕ МОГУЋА РЕШЕЊА.
НЕ БУДИТЕ ИЗВОР ОПРЕЧНИХ ИНФОРМАЦИЈА! АКО ГОВОРИТЕ НА ЈЕДАН А ПОНАШАТЕ СЕ НА ДРУГИ НАЧИН, ГУБИТЕ КОМПЕТЕНТНОСТ А ТЕМА ПУШЕЊА
СЕ ПЕРЦИПИРА КАО НЕОЗБИЉНА! ИСТЕ ВРЕДНОСТИ У ВЕЗИ ПУШЕЊА ТРЕБА ДА ЗАСТУПА СВО ШКОЛСКО ОСОБЉЕ
НЕ КРИТИКУЈТЕ СТАВОВЕ И ВЕРОВАЊА УЧЕНИКА ВЕЋ ПОКУШАЈТЕ ДА РАЗУМЕТЕ И МОТИВИШЕТЕ!
АУДИО-ВИЗУЕЛНЕ ПОРУКЕ АКТИВАЦИЈОМ ВИШЕ ЧУЛА ОСТАВЉАЈУ ТРАЈНИЈИ ЕФЕКАТ НА ПОНАШАЊЕ ЉУДИ.
УВЕК ДАЈТЕ ПРЕДНОСТ ИНТЕРАКТИВНИМ МЕТОДАМА!
ЛИДЕРЕ НЕ БИРАЈТЕ ПО ВАШИМ АФИНИТЕТИМА! ОНИ СУ ВЕЋ ПРЕПОЗНАТИ ОД ВРШЊАКА! ТРЕБА ИХ ПРИДОБИТИ И ДАТИ МОГУЋНОСТ ДА БУДУ ЛИДЕРИ И У ЗДРАВСТВЕНО-ВАСПИТНИМ ПРОГРАМИМА! НАРАВНО ПОЗИЦИЈЕ ЛИДЕРА У ЗДРАВСТВЕНО-ВАСПИТНИМ ПРОГРАМИМА МОРАЈУ БИТИ ОТВОРЕНЕ И ЗА СВЕ
ОСТАЛЕ ПРОАКТИВНЕ УЧЕНИКЕ!
РЕАЛИЗАЦИЈОМ АКТИВНОСТИ БЕЗ ПРЕТХОДНЕ ДОБРЕ АНАЛИЗЕ И ПЛАНА РИЗИКУЈЕТЕ ДА УЧЕНИКЕ ОДБИЈЕТЕ ОД ЖЕЉЕНОГ ОБЛИКА ПОНАШАЊА.
ДО ПРОМЕНЕ ПОНАШАЊА И УСВАЈАЊА ЖЕЉЕНОГ ОБЛИКА ПОНАШАЊА ДОЛАЗИ СЕ ПОСТЕПЕНО КРОЗ МАЛЕ ,,УСПЕХЕ“
ИМАЈТЕ У ВИДУ ДА ПРОСВЕТНИ ПРОФЕСИОНАЛАЦ СВОЈУ ОБРАЗОВНО-ВАСПИТНУ
УЛОГУ НЕ ОСТВАРУЈЕ САМО У ШКОЛИ ВЕЋ И У СВИМ ДРУГИМ СИТУАЦИЈАМА!